Managed Services

Next-generation beveiliging en infrastructuur als een service.

Dagelijks beheer van je infrastructuur en bedrijfsactiviteiten voor flexibiliteit en schaalbaarheid.

Onze beheerde beveiligings- en infrastructuurservices helpen je met de activiteiten in je technologieomgevingen. We bieden je technische expertise, consistente services en flexibiliteit met meerdere leveranciers, technologieën en geografische locaties. Verlaag je overhead en verbeter de efficiency door gebruik te maken van onze schaal, ervaring, expertise en hoge mate van standaardisatie.

De zakelijke voordelen:

  • gemoedsrust met 24/7 proactieve bewaking en management;
  • één contact en voorspelbare maandelijkse kosten;
  • toegang tot uiterst ervaren technische resources;
  • volwaardige ITIL-processen.

We bieden een reeks managed services, van uitgebreid 24/7 onderhoudscontracten tot exclusieve beheerde netwerk- en beveiligingsservices.

Onderhoudscontracten

Onze software-, service- en onderhoudscontracten bieden 365 dagen per jaar rechtstreeks toegang tot gecertificeerde system engineers, via telefoon, e-mail, webportal of een serviceautomatiseringssysteem. Afhankelijk van de serviceovereenkomst biedt Infradata ook reserveonderdelen op locatie en probleemoplossing binnen het uur. Software-updates, upgrades en toegang tot support resources zijn onderdeel van onze onderhoudscontracten.

Netwerkmanagementcontracten

Klanten die voor een netwerkmanagementcontract kiezen, profiteren van Infradata's expertise op het gebied van netwerkconfiguratie en -management, waaronder proactieve bewaking, uitbreiding en wijzigingen volgens vooraf gedefinieerde procedures. We zorgen ervoor dat je netwerk volledig up-to-date is en optimaal functioneert.

Exclusieve managed netwerkservices

Met exclusieve managed netwerkservices kan je netwerk als netwerkservices zoals WiFi, LAN en WAN en Secure Remote Access via een toegewezen netwerkinfrastructuur worden aangepast aan en meegroeien met je bedrijf. Infradata garandeert een bedrijfstijd tussen 98 en 99,999%.

(Gedeeld) Virtueel netwerk voor serviceproviders

We zijn ook pioniers op het gebied van (gedeelde) virtuele netwerken voor serviceproviders die geen eigen netwerk nodig hebben. Infradata investeert in de nieuwste technologie en expertise en geeft haar klanten (serviceproviders) de mogelijkheid om te profiteren van deze gedeelde kennispool en high-tech infrastructuur.

Alle hierboven genoemde opties voor managed services zijn beschikbaar voor alle Infradata-oplossingen.

Contact met een expert

Spreek met een solutions expert of architect. Bel ons of laat een bericht achter. Ons team staat voor je klaar.

Hoe werken managed services?

Een geslaagd IT-infrastructuurmanagement heeft veel aspecten. Het gaat erom dat deze aspecten allemaal en altijd onder controle zijn. Deze service geeft je 24/7 toegang tot tools, processen en ervaren resources, iets wat je zelf vaak onmogelijk kunt realiseren. 

De meeste managed services zijn gebouwd op ITSM-toolsets die automatisering bieden.  Als er een probleem is met een apparaat van een klant, ontvangt de bewakingstool een alarm.

De tool vergelijkt het probleem met de drempelwaarde van het alarm. Als het probleem voldoet aan de alarmcriteria, wordt er automatisch een ticket gemaakt in het ticketsysteem van de provider en worden er geavanceerde algoritmen toegepast die voor een efficiënte automatisering en prioritering moeten zorgen.  De prioritering moet uiterst serieus genomen worden, en elk incident krijgt op basis van die prioriteit automatisch een oplossingstijd toegewezen.  De engineers die zijn gespecialiseerd in de technologie van het apparaat worden automatisch op de hoogte gesteld van het nieuwe incident en kunnen onmiddellijk aan de oplossing van het probleem gaan werken. 

Waarom zou je dit willen?

Bedrijven die kiezen voor providers van managed services, zijn in het algemeen op zoek naar een oplossing voor grote pijnpunten in hun IT-organisaties. Een managed services relatie kan een bedrijf echter nog ontelbare andere voordelen bieden.

Bedrijven die geen managed services relatie hebben, zijn afhankelijk van hun eigen interne toolsets voor het diagnosticeren en oplossen van IT-serviceproblemen. Daarnaast kunnen providers van managed services gewoonlijk beschikken over meerdere geavanceerde toolsets. Dat leidt tot onmiddellijke diagnoses en snellere oplossingen. Het geeft echter ook toegang tot gegevens en informatie die geen waarde hebben voor klanten - gegevens waar men in eerste instantie niet aan denkt om naar te vragen - maar die verrassend veel aanvullende voordelen kan hebben voor de klant.